Time Management

29.08.2017

Když jsem pracovala, často (možná skoro každý den) jsem se zamýšlela nad tím, jak zlepšit svůj time management a jak v co nejkratším čase zvládnout co nejvíce práce. Docela jsem v tom uměla chodit a práce mi šla hezky od ruky, že nebylo moc co zlepšovat. Mateřská dovolená a péče o malé miminko mi ale trochu otevřela oči a já si pokládám stejnou otázku jako dřív... Co můžu zlepšit a dá se to vlastně zvládnout?

Umět si rozplánovat čas je v dnešní době alfou a omegou každého úspěšného zaměstnance. Tento pojem je velmi často skloňovaný a narážíme na něho všude, ať už jsou to noviny, časopisy, televize. Jenže s miminkem je všechno trochu jinak. Plány jsou jedna věc a realita zase jiná. Hodně často si odporují :-) a miminko nám může s našimi plány pěkně zamávat.

Moje první týdny s Emmou byly tak trochu rozčarováním co se plánování týká. Někdy jsem měla i pocit, že si snad nikdy nebudu moci domluvit kafe nebo procházku s kamarádkou a že než vyroste, budu se starat jen o ní a ve volných chvilkách, kdy spinká, budu uklízet, žehlit a vařit. Začátky nám daly pěkně zabrat (nepřeháním). Postupem času jsme si jako rodina našli režim, zjistili jsme, proč Emma tolik plakala (o tom někdy příště) a vše se tak nějak samovolně a přirozeně uklidnilo. 

Ale teď k tomu time managementu...Dá se to zvládnout tak, aby miminko bylo spokojené a maminka taky, aniž by se muselo zastávat rčení "Bordel v bytě, spokojené dítě."? Pro mě je spokojenost, když je Emma veselá, najezená a tak krásně se na mě směje nebo spinká. Zároveň je doma čisto a uklizeno a byt nám voní čerstvě vypraným prádlem. Jsem v tomhle asi náročná, ale potřebuji obojí. Někdy jsem unavená, ale jsem na sebe pyšná, že jsem dobrým manažerem svého času i mimo kancelář a neprokrastinuju. Každý maminka to má asi jinak, ale vysedávání u internetu celý den nebo sledování seriálů čas hodně požírá. Na druhou stranu musím uznat, že mi pomáhá i můj muž a dvě ruce navíc udělají své.

Dala jsem dohromady pár tipů, jak si vyšetřit více času a přitom se nestat jeho otrokem.

  • využijte smysluplnně čas, kdy miminko spinká (Já žehlím, uklízím, píšu blog nebo vařím.)
  • chce to rozvrh (Úklid domácnosti mám rozdělený do dnů. Doma je čisto a uklizeno a po částech to nezabere tolik času.)
  • zapojte tatínka nebo někoho z rodiny (Mám štěstí, že můj muž mi pomáhá, aniž bych ho musela nutit. Bohužel nemáme babičky, které by pohlídaly nebo pomohly a o to je to těžší. I tak to zvládáme. :-) )
  • neprokrastinujte (Občas je potřeba jen tak nic nedělat, ale zkuste se tomu moc často nepodvolovat.)
  • udělejte si priority (Spokojené miminko je prioritou číslo jedna. Teprve pak je uklizený a čistý domov. Pokud to situace dovolí, v péči o domácnost si stanovte, co je nejdůležitější a tím začněte.)
  • vyždímejte z toho maximum (Z procházky s kočárkem se může stát zároveň i doba aktivního nebo pasivního odpočinku. Já si beru knížku a když Emma spí, někdy si sednu na lavičku a čtu nebo čtu za chůze. Moc fajn je taky cvičení, které se s kočárkem dá hezky zvládnout.)
  • nesnažte se být perfektní (Za koš nevyžehleného prádla nebo neupečený koláč nám nikdo ruce neutrhne. Jsme koneckonců jenom lidi.)
  • nezapomínejte na sebe (Je důležité si udělat chvilku pro sebe a na sebe, aby byl člověk v klidu a stejně klidně působil i na miminko, které každou naši náladu a psychické rozpoložení vnímá hodně citlivě.)

Co pomáhá vám zvládnout čas na mateřské dovolené?


© 2017 MishMash. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky