Jak zvládnout ranní vstávání

Někteří lidé jsou ranní ptáčata, někteří žijí naopak jako noční sovy a ti ostatní nejsou prostě schopni vstávat vůbec :-) Já, i když se řadím do skupiny první, mám poslední dobou se vstáváním docela velké problémy. Možná je to těhotenstvím, jarní únavou nebo kombinací obojího.

Během jednoho takového rána, kdy jsem si myslela, že z postele prostě nevylezu (samozřejmě jsem se z ní dostala), jsem začala přemýšlet o tom, jak si to vstávání líp zorganizovat a aspoň trochu zpříjemnit. Proto jsem sepsala několik málo rad, které vám zaručeně pomůžou vyhrabat se z teplého pelíšku.

1. Nastavte si budík 10 min před tím, než musíte vstávat. 

Nezapomeňte si vybrat nějaké příjemné vyzvánění a pokud jste klasický "budíkový odkládač", dejte si ho na místo, kde na něj jednoduše nedosáhnete. Mně manžel jednou místo hudby nastavil vzkaz, abych už vyskočila z postele. Pokaždé mě to rozesmálo.

2. Připravte si věci na ráno předem.

Ať už budu mluvit o oblečení a doplňcích, týká se to i snídaně nebo svačiny. Každý večer si předem přichystám na kuchyňskou linku misku na ovesné vločky, hrnek na čaj a vitamíny. Z lednice pak vytáhnu jen potřebné ingredience. Nemusím přemýšlet, co si vezmu na sebe a co s čím nakombinuji. Nebudete věřit, ale ušetříte si spoustu času a navíc nemusíte hned časně ráno přemýšlet :-)

3. Pusťe si hudbu.

Mně osobně pomáhá poslouchat po ránu egergičtější hudbu, která mě rozhýbe. Výběr je a le na každém z nás. Každopádně mě pár mých oblíbených písněček dostane do pohybu.

4. Vyčetřete si čas na snídani (dobrý čaj nebo voňavá káva pomůže).

Říká se, že snídaně je základ dne a já si za tímhle rčením stoprocentně stojím. Nedokážu si představit ráno bez snídaně. S mužem máme krásný rituál (kvůli němu vlastně musím v stávat dřív :-) ), že spolu každé ráno posnídáme. Zabere nám to asi 20 minut a nikdy bych to za nic na světe nevyměnila. Povídáme si o snech, které se nám za uplynulou noc zdály nebo o plánech na daný den. A co je nejdůležitější, hned na samotném začátku dne spolu strávíme hezkou chvilku, zatím jen my dva.

5. Držte se plánu.

Buďte organizovaní a udělejte si předem "ranní plán" a držte se jej. Omezíte spoustu zbytečných pohybů a dezorganizovanosti. Za pár dní se vám dostane už tak do krve, že budete dělat všechno automaticky a jedna činnost bude navazovat plynule na další. Občas se mi stane, že poletuju po bytě, ale většinou dělám každé ráno, kromě těch víkendových ,všechno ve stejném sledu a vyplácí se mi to. Vždycky stihnu dát pusu svému muži a tramvaj mi už taky dlouho neujela.

6. Nespěchejte!

Spěch se opravdu nevyplácí. Vím o tom své. Už párkrát se mi podařilo něco zapomenout, oblíknout si tričko naruby, jednou jsem se neučesala a zjistila to až na cestě do práce a modřiny a ukopnuté palce raději nebudu počítat. Ve stresu totiž zaberou i banální činnosti mnohem víc času.

Jestli vám to nevyjde a spěchu se neubráníte, spěchejte pomalu a... myslete na bod 2 ;-)

7. Začněte svůj den sklenicí vody.

A nejlépe s citronem a mátou. Popravdě na vodu nalačno nemám občas chuť,ale dávám si ji pokaždé. Vždycky si představuju, jak je po celé noci moje tělo dehydrované a jak ho zavlažuju. Voda s citronem má opravdu blahodárné účinky, protože povzbudí tělo i mysl.

8. Stanovte si jednu věc, na kterou se můžete během dne těšit.

Nemusí to být nic sofistikovaného (např. návštěva květinářství nebo kavárny, odpolední procházka po práci, nákup bylinek). Stačí si jen ráno říct, čím si uděláte radost. Pozitivní myšlenky mi pomáhají hlavně v taková rána, kdy se probouzím se špatnou náladou nebo vím, že mě čeká něco nepříjemného. Vždycky si to vykompenzuji něčím hezkým. Dny nejsou dobré nebo špatné. Jsou jen dny, kdy se nám do cesty připlete nějaký problém nebo něco nepříjemného. Jak se říká, na každém špatném dni je pozitivní to, že zkončí a den následující je o něco lepší.