Jahodová sezóna zahájena

10.06.2017

Kudy chodím, všude se prodávají jahody. Ty opravdové, nechemické, voňavé a hlavně neskutečně dobré. Vždycky, když jejich sezóna začne, vzpomenu si, jak jsem jako dítě na dědečkově zahradě jedla jahody přímo ze záhonu a nevadilo mi ani to, že na nich byla sem tam hlína.

Když jsem procházela tento týden farmářskými trhy, neodolala jsem a koupila kilo té dobroty a po cestě domů se rozhodla, že manželovi, sobě a Emmě do bříška upeču tenhle jednoduchý dortík.

Recept jsem si upravila podle několika návodů na podobný dezert, které jsem našla na internetu.

Pro velký úspěch budu muset zopakovat :-)

Suroviny na korpus:

150 g polohrubé mouky

2 lžíce teplé vody

3 vejce

90 g cukru krupice 

Suroviny na náplň:

1 smetana ke šlehání

1 zakysaná smetana

cukr moučka 

jahody nebo jiné ovoce


Postup:

V míse jsem si vyšlehala vejce s vodou a cukrem. Asi po 8 minutách jsem po malém množství začala přidávat mouku a šlehala dalších asi 15 minut. Na internetu jsem si přečetla, že délká míchání se nemá podceňovat. Naopak, čím déle se těsto zpracovává, tím je vláčnější a v troubě se z něj neudělá tvrdá podešev. Piškotové těsto jsem pekla na 170 stupňů asi 20 minut ve formě o průměru 26 cm.

Po vychladnutí piškotu jsem si vyšlehala smetanu, do které sem přidala cukr moučku a smíchala vše se zakysanou smetanou. Cukr jsem pak přidala ještě trochu, aby měla hmota sladkokyselou chuť.  Touto směsí jsem pokladla piškot a nakonec přidala na povrch nakrájené jahody a zalila troškou želatiny, která se ale přidávat nemusí.

Pak jsem dort nechala několik hodin v lednici vychladit a bylo hotovo.

Určitě ho zkuste, protože na léto je to super lehká a osvěžující pochoutka.


© 2017 MishMash. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky