Moje poklady v těhotenství

30.06.2017

Když jsem se dozvěděla, že jsem těhotná, začala jsem se pídit po tom, co je pro nastávající maminky nutné a naopak zakázané. Nechala jsem se inspirovat radami zkušenějších maminek na internetu a také tím, co jsem pochytila od svých kamarádek. Od začátku jsem si ale slíbila, že nic nebudu přehánět a pokusím se nepropadnout reklamnímu nátlaku. Občas mám totiž pocit, že ta komerční masáž je v dnešní době už docela dost přes čáru.


Výživové doplňky

Kromě ovoce, zeleniny a ryb, které můj jídelníček obsahoval i dřív, jsem užívala Chlorellu https://doplnky-stravy.heureka.cz/health-link-chlorella-japan-750-tbl/ v tabletkách. Tento zelený zázrak z mořských řas z Japonska posiluje obecně imunitní systém a krvetvorbu a také přispívá ke snížení únavy. Chlorella obsahuje kromě železa a vitaminu B také kyselinu listovou, která je v těhotenství důležitá pro správný vývoj miminka. Zelené tobolky pořád zobu je jen škoda, že jsem si jich tolik nedávala od samotného začátku. Možná bych se vyvarovala velké únavě ve 2.trimestru.

Dalším a vlastně posledním doplňkem, který mi byl doporučován ze všech stran, je Mamavit. Ten si dávám každé ráno. Stejně jako Chlorella obsahuje i on kyselinu listovou a potřebné vitaminy. Je to sice dražší záležitost a v lékárnách se dají sehnat levnější varianty, já jsem se rozhodla právě pro něj. Je vhodný pro ženy v těhotenství ale i pro maminky, které kojí. Ten můj navíc obsahoval hořčík, ale asi dva měsíce jsem měla během nocí tak ukrutné křeče do nohou, že si nejsem jistá, do jaké míry je v tobolkách hořčík obsažen.

Krevní testy ve třetím trimestru ukázaly, že mi chybí železo. S tímto problémem už roky zápasím, takže jsem ho na radu mé lékařky zařadila v menším množství. Vím, že by mi pomohlo, kdybych jedla víc červeného masa, ale to mi prostě moc nechutná.

Jídlo

Oříšky jsem chroupala jako veverka. Dávala jsem si mandle, kešu a pistácie. Často jsem si dělala na svačinu do práce i směs oříšků a rozinek.

Bezkofeinová káva byla mojí záchranou. Placebo efekt zahrál svou roli perfetkně. Samozřejmě že bezkofeinová káva se nedá srovnat s tou, která kofein obsahuje a kterou tolik zbožňuji, ale dávala jsem si ji denně. Nebudu zapírat, že jsem si s mužem občas v kavárně dala klasickou kávu a Emma dostala i opravdový kofein, ale většinu těhotenství jsem se snažila používat tuhle náhražku. PS: Kofein v těhotenství prý zase tolik nevadí :-)

Čokolády jsem snědla bohužel hodně. Prostě jsem si nemohla poručit. Kupovala jsem si občas i tu s vysokým podílem kakaa a moc mi chutnala. Bez sladkého se neobejdu a měla bych s tím asi něco dělat, ale kousek tmavé kvalitní čokoláda je rozhodně lepší než spousta sušenek a sladkostí, které obsahují palmový olej.

Pečivo se během těhotenství stalo mým nepřítelem. Mám ráda obyčejný chleba, naopak bílé rohlíky nejím. Bohužel jsem se jím hlavně na začátku těhotenství hodně zaplácávala a to bylo možná i důvodem rychlého přibírání. Přesedlala jsem tedy na různé bezlepkové chlebíčky, které nechutnají jako čerstvá houska, ale na druhou stranu neobsahují tolik lepku a cukrů, takže ty doporučuji alespoň občas do jídelníčku zařadit. Jsou lehce stravitelné a na trhu jich je celá řada, takže si můžete vybírat z různých příchutí.

Hodně jsem pila i různé čaje vhodné během těhotenství i po něm. Hodně nastávajících maminek odsuzuje jejich chuť, ale já si je docela oblíbila. V posledním měsíci piju čaj z maliníkového listí a taky si dávám odvar ze lněného semínka.


Kosmetické přípravky

Bi-oil / Bio-oil https://telove-oleje.heureka.cz/bi-oil-purcellin-oil-pecujici-olej-na-telo-a-oblicej-200-ml/ je dalším zázrakem, který jsem objevila, když jsem začala řešit prevenci proti vzniku strií. Věděla jsem, že do kvalitního oleje na kůži chci opravdu zainvestovat. Komu se chce platit velké peníze za odstranění jizviček a strií po porodu, že? Zkusila jsem různé olejíčky včetně toho kokosového, ale Bi-oil byl jasným vítězem. Lehce se vstřebává, hezky voní a opravdu pomáhá. Používat ho plánuji (vlastně plánujeme, protože mi ho začal krást i manžel) i po porodu nejen na tělo ale i na obličej.

Co bych chtěla zmínit je rozdíl mezi Bi-oilem a Bio-oilem, který je také na trhu a má naprosto stejné balení. Zjistila jsem to, až když mi přišla domů zásilka dvou nových 200ml balení a trochu se zděsila, že jsem naletěla nějakému podvodníkovi. Začala jsem tedy pátrat a našla informaci, že se jedná o naprosto stejný produkt, ale výrobce změnil název z "Bio" na "Bi", protože olej není vyráběný z bio surovin a název byl klamný. Pokud se rozhodnete si tento přípravek pořídit, nemusíte se tedy vůbec bát :-)

Protože mi otékaly ruce i nohy a to do značné míry, dělala jsem si ledové koupele, které mi alespoň trochu pomáhaly a taky se otužovala. Když jsem se koupala, přisypávala jsem si do vody i mořskou sůl pro uvolnění svalů.

Studenou vodu jsem do sebe lila docela dost a musím uznat, že dehydratace mi nedělala vůbec dobře, proto jsem se zaměřila i na pitný režim, který jsem dřív docela flákala. Každý den jsem se snažila vypít 8 sklenic vody. Ze začátku jsem s tím měla docela velký problém, ale postupně jsem si zvykla a pak mi překvapivě i voda chyběla, když jsem se delší dobu nenapila.

Těhotenství není nemoc a pokud je žena zdravá a nezápasí se zdravotními problémy, myslím si, že není potřeba užívat nadměrné množství stravovacích doplňků a kosmetiky. Všeho moc škodí.


© 2017 MishMash. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky